Thursday, September 17, 2009

我珍惜现在

每个人打从一出生就需要爱,有谁不喜欢被爱?
有爱的世界是美丽的,有苦有甜,
从中我们也会慢慢成长……

谁可以知道你们未来的丈夫会是谁?
有谁可以很肯定你们现在的男友或爱人就是你们未来的丈夫?
我其实对婚姻真的有恐惧症,很希望可以的话最好别结婚,
可是不结婚就不可以有小孩,我喜欢小孩,
也想经历只有女人可以经历的生小孩的过程。

唉,我不像一些人,可以控制自己的情感,
说好毕业才谈恋爱,就可以现在完全不谈。
也许,我真的缺乏爱,从小就是在父母亲吵吵闹闹下成长,
真的需要爱~ 可是因为父母亲的关系,也让我害怕婚姻。

今天被朋友说,长跑的爱情是很难会有好结果,
听了后,很伤心……可是他说得也没错……
我对自己也没信心,不知道这段恋情将来会怎样……
我想了很久,真愚蠢~ 谁知道以后会怎样?
明天会发生什么事?
至少我珍惜现在
就算没有你们的祝福

12 comments:

  1. 不用管别人怎么说... 如果因为别人的关系而让你们受影响就太不值了. 那是你们两个的事. 你们曾经经历过的, 和你们所拥有的别人怎么会明白. 他们怎么有资格说话.你知道我们亲爱的KLk跟他老婆是什么时候开始在一起的吗?XD 加油吧... 千万不要因为别人的关系而让你们有受伤的机会.我超看好你们的^^ 加油~

    ReplyDelete
  2. well, i think u're kinda right.. we're quite similiar in some aspect, that we can't control our self for fallin in love so easily. i had dat flaw, still.. my family, u know, had not been complete for ages now... n somehow, my family members are not keen of communicating... we shout alot each day, to every members of our family. plz be noted that it doesn't affect much of our relationship, we're still a family, but it has been long since the last time i felt warm in my home. I, too, crave for love. We became great friends maybe it's bcoz we're similiar in personalities? who knows? haha~

    what i wanna say is, long term relationship can be tiring to maintain, given that it has gone for a few years, and all the freshness will start to fade. after that, you guys will be relying on love, and some responsible to stick together. 长期的感情很容易变淡。它曾经经历了不少岁月,之前热恋时的新鲜、刺激、热情等,都会慢慢衰退。那个时候感情之间如果还没有对婚姻的觉悟,对彼此不变的爱,还有一丝丝的责任(这在男生那边),感情就会散。长期的恋爱通常只有两种结局:结婚,婚姻美满;分手,依然是好朋友。
    我们基督徒还加了一个东西,使长期恋爱能够维持下去:神的爱。通常基督徒夫妻都是爱情长跑健将来的=)你别怕,我们的神是爱的源头,依靠他吧~

    ReplyDelete
  3. SKY~ agree to you..
    you have say out all my words edi...

    ReplyDelete
  4. dont bother the person who said that!
    我也祝福你们!

    ReplyDelete
  5. DEB~!! I thank you so much...hehe
    your comment very touch..haha

    and thank to you guy...
    I feel better now edi..thanks hehe

    ReplyDelete
  6. 我也很珍惜现在~ XD
    不管以后会怎样.. 路会是多么的难走..
    只要我们用心去经营这段爱情..
    我相信一定可以天长地久的...
    我相信...
    祝福你们~ ^_^

    ReplyDelete
  7. 我不敢想天长地久,
    但不能因为害怕不能天长地久,而放弃现在
    没有人知道自己会在这个世界上呆多久
    可能明天?后天?我们就离开这个世界了呢?
    所以感情的事不要想太远,有憧憬是可以的
    所以还是珍惜现在,比较实际

    ReplyDelete
  8. 嗯嗯~ 我百分之百珍惜现在~
    不过我对自己的这段爱情可是非常认真的..
    我还是坚信我和她是可以天长地久的~
    我不会让自己有事的.. 绝对不容许..
    神会保护我的~ ^_^

    ReplyDelete
  9. Nobody knows whats gonna happen tomorrow.
    But,be sure that no matter what happens tomorrow, be tough. Everything happens for a reason. Its a lesson of life, it teaches u something, it makes you a better person.
    Entrust your worries to God.

    ReplyDelete
  10. 祝福你们呐……感情的事很难说,但是最重要的还是现在啊!!看好你们哦,要珍惜彼此哦……哈哈

    ReplyDelete